Zajęcia dodatkowe
Rytmika: Realizacja programu związanego z edukacją muzyczną polega na stopniowym wprowadzaniu w świat dźwięków, rozwijaniu wyobraźni i wrażliwości, wyzwalaniu twórczego myślenia, rozbudzaniu pewności siebie, aktywności i chęci poznania.
Odkrywanie zainteresowań i zdolności muzycznych małego dziecka umożliwia stworzenie okazji rozmiłowania go w muzyce. Na proces ten składa się wiele form prowadzenia zajęć umuzykalniających.
Oto niektóre z nich:
• słuchanie piosenek wykonywanych przez prowadzącą
• śpiew zbiorowy i indywidualny dzieci
• ćwiczenia doskonalące prawidłową dykcję, poczucie rytmu, pamięć muzyczną
• słuchanie nagrań instrumentalnych z płyt CD lub w wykonaniu zaproszonych muzyków
• słuchanie piosenek dla dzieci z płyt CD i kaset magnetofonowych.
• nauka tańców ludowych
• wykonywanie akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych
• zabawy ruchowe ze śpiewem
• zabawy ruchowe z towarzyszeniem instrumentu
Język angielski: Język angielski w przedszkolu jest priorytetem i obowiązkiem wynikającym z podstawy programowej, realizowanym w formie zabawy. Priorytetem jest rozwój komunikacji, rozumienie prostych poleceń, śpiewanie piosenek i reagowanie na polecenia. Nauczanie ma na celu rozwój poznawczy, społeczny, wspieranie umiejętności komunikacyjnych oraz przygotowanie do dalszej edukacji.
Gimnastyka z elementami Judo: Ćwiczenia ogólnorozwojowe, rozciąganie oraz nauka samodyscypliny. Rozwijamy zainteresowanie sztuką walki uczymy podstawowych kopnięć i technik ręcznych. Nauka przez zabawę to dobry sposób na kształtowanie w dziecku zamiłowania do sportu i zdrowego stylu życia. "Judo to nie tylko sport – to pewność siebie, dyscyplina i świetna zabawa w grupie rówieśników"- Jaga Judo
Piłka nożna: treningi prowadzone przez byłego zawodnika m.in. Legii Warszawa czy holenderskiego Willem II Tilburg. Treningi mają na celu ogólny rozwój dzieci 5-6 letnich, ukierunkowany na gry i zabawy z piłką nożną oraz elementy gimnastyki korekcyjnej. Treningi prowadzone w dwóch edycjach jesiennej i wiosennej.
Warsztaty umuzykalniające: dla dzieci 5-6 letnich, wykorzystują muzykę, rytm i opowieści do rozwijania samoświadomości emocjonalnej. Dzieci poprzez śpiew, grę na instrumentach i wspólną zabawę identyfikują, nazywają i uczą się radzić sobie z różnymi emocjami, jak złość, smutek czy strach, co przekłada się na lepsze zrozumienie siebie i relacji z innymi.

