Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

7.00 -8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI: Zabawy dowolne, praca w małych zespołach, utrwalenie treści programowych, prace porządkowe, wspólne z dziećmi przygotowanie pomocy do zajęć, itp. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolności kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia.

8.15 -8.30 ZABAWY RUCHOWE I INTEGRACYJNE. Przygotowanie do śniadania (mycie rąk, nakrycie stołów). Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.

8.30 -9.00 ŚNIADANIE Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania.

9.30 -10.15 ZAJĘCIA ORGANIZOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ: Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie pozytywnego obrazu dziecka. Rozwijanie twórczej wrażliwości i aktywności dzieci przez kontakt z muzyką sztuką literaturą. Rozwijanie cech motorycznych poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe.

10.30 -11.50 POBYT W OGRODZIE: Zabawa, nauka, praca, obserwacja otoczenia przyrodniczego, zabawa ruchowa organizowana przez nauczycieli. Zapoznanie, utrwalenie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą. Wykorzystanie okazji do poznania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie i odkrywanie.

12.00-12.30 OBIAD: Usprawnienie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przezwyciężenie uprzedzeń, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia.

12.30 -14.15 ODPOCZYNEK: Kształtowanie zachowań prozdrowotnych. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Zajęcia indywidualne prowadzone przez nauczycielki.

14.30 -15.00 PODWIECZOREK: Wyrabianie nawyków higieniczno– kulturalnych związanych ze spożywaniem podwieczorku.

15.00 -17.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI: Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna i w małych zespołach. Wspieranie samodzielnych działań dziecka. Umożliwienie dzieciom wyrażanie ekspresji, przeżyć, spostrzeżeń w różnych formach działalności z zastosowanie werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej działalności dzieci. Tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech. Umożliwienie udziału w ćwiczeniach korekcyjno – kompensacyjnych.