Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00 -8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI: Zabawy dowolne, praca w małych zespołach, utrwalenie treści programowych, prace porządkowe, wspólne z dziećmi przygotowanie pomocy do zajęć, itp. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolności kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia.
8.15 -8.30 ZABAWY RUCHOWE I INTEGRACYJNE. Przygotowanie do śniadania (mycie rąk, nakrycie stołów). Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
8.30 -9.00 ŚNIADANIE Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania.
9.30 -10.15 ZAJĘCIA ORGANIZOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ: Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie pozytywnego obrazu dziecka. Rozwijanie twórczej wrażliwości i aktywności dzieci przez kontakt z muzyką sztuką literaturą. Rozwijanie cech motorycznych poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe.
10.30 -11.50 POBYT W OGRODZIE: Zabawa, nauka, praca, obserwacja otoczenia przyrodniczego, zabawa ruchowa organizowana przez nauczycieli. Zapoznanie, utrwalenie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą. Wykorzystanie okazji do poznania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie i odkrywanie.
12.00-12.30 OBIAD: Usprawnienie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przezwyciężenie uprzedzeń, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia.
12.30 -14.15 ODPOCZYNEK: Kształtowanie zachowań prozdrowotnych. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Zajęcia indywidualne prowadzone przez nauczycielki.
14.30 -15.00 PODWIECZOREK: Wyrabianie nawyków higieniczno– kulturalnych związanych ze spożywaniem podwieczorku.
15.00 -17.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI: Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna i w małych zespołach. Wspieranie samodzielnych działań dziecka. Umożliwienie dzieciom wyrażanie ekspresji, przeżyć, spostrzeżeń w różnych formach działalności z zastosowanie werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej działalności dzieci. Tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech. Umożliwienie udziału w ćwiczeniach korekcyjno – kompensacyjnych.